חדשות ואירועים

טקס פתיחת שנת הלימודים

שנת הלימודים ה-23 במכון מנדל למנהיגות נפתחה ב-2 בספטמבר בטקס חגיגי בנוכחות העמיתים החדשים של מחזור כ"ג בבית ספר מנדל למנהיגות חינוכית, העמיתים הוותיקים של מחזור כ"ב, שזו להם השנה השנייה בתכנית, וכן הדוקטורנטים החדשים של מחזור ה' בתכנית מנדל לדוקטורנטים מצטיינים בחינוך.

מנכ"ל קרן מנדל-ישראל, מר משה ויגדור, פירט בדברי הברכה שלו את תחומי פעילותה של קרן מנדל: פיתוח מנהיגות, חינוך יהודי והמשכיות יהודית, השכלה גבוהה, ניהול מוסדות ללא מטרת רווח, והתחדשות עירונית.


דני בר גיורא, מנהל בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית, התייחס בדבריו לפרשת השבוע, פרשת שופטים, ולסוגיה החינוכית העולה ממנה, העוסקת בשאלת האחריות. בר גיורא הדגיש את מחויבותם של עמיתי בית הספר לעשייה חינוכית ולמעורבות חברתית, במיוחד בימים קשים אלו.

"מה תפקידו של חינוך בעת מלחמה?" שאל ד"ר אלי גוטליב, מנהל מכון מנדל למנהיגות וסגן נשיא קרן מנדל-ישראל בדברי הברכה שלו. ד"ר גוטליב סקר את משמעויותיו השונות של המונח "השראה" ואיחל לעמיתים שהמפגש המתקיים במכון מנדל בין מגוון של השקפות, תפיסות וכישורים יהיה עבורם מפגש משמעותי ומעורר השראה.

הרצאת הפתיחה של שנת הלימודים שנשא ד"ר מאיר בוזגלו עסקה בנושא המנהיגות, ובה הדגיש את החשיבות הרבה שביכולתו של מנהיג להשתנות, ולא רק לשנות. בוזגלו, חבר הוועדה האקדמית המייעצת של מכון מנדל למנהיגות ומרצה בכיר לפילוסופיה באוניברסיטה העברית, טען כי גדולתו של מנהיג ניכרת ביכולתו להשתנות, תוך בירור רעיוני בלתי פוסק ותהליך רצוף של ליבון וחידוד התפיסות. הוא סקר בהרצאתו את היחס למנהיגות במסורת היהודית ומנה את המאפיינים הדרושים למנהיג בימינו: עצמאות – כלכלית ומחשבתית, ריסון הצורך של המנהיג בהכרה, אף שזהו צורך כלל-אנושי בסיסי, וההסתפקות בהישג המוגדר מראש.

לצפייה באלבום תמונות מפתיחת שנת הלימודים וקבלת פנים לעמיתים החדשים בקרן מנדל ישראל לחצו כאן