חדשות ואירועים

תכנית צה״ל פותחת שנה

מחזור חדש, עשירי במספר, של תכנית מנדל למנהיגות חינוכית בצה"ל, נפתח במכון מנדל למנהיגות​

מחזור חדש, עשירי במספר, של תכנית מנדל למנהיגות חינוכית בצה"ל, נפתח השבוע במכון מנדל למנהיגות. בתכנית משתתפים קצינים ממגוון החילות והתפקידים, ומטרתה לסייע להם לפתח את זהותם כאנשי חינוך לובשי מדים ולהרחיב את הידע, התפיסות והפרקטיקות שלהם בתחומי חינוך. 

את הרצאת הפתיחה של התכנית, "על מנהיגים ומחנכים בראי ספרות האגדה של חז"ל", נשא פרופ' אביגדור שנאן מן האוניברסיטה העברית. פרופ' שנאן והקצינים קראו יחד מבחר מסיפורי חז"ל ודנו בערכים של מנהיגות העולים מהם ובשאלה מהו מנהיג שהוא גם מחנך.

משה ויגדור, מנכ"ל קרן מנדל-ישראל, הציג לפני המשתתפים את קרן מנדל ואת תחומי הפעילות שלה. "קרן מנדל מוקירה את ההזדמנות לעבוד עם צה"ל ולסייע לו – בבניית תפיסת עולם, בתובנות – כדי שתמלאו את תפקידכם טוב עוד יותר", אמר ויגדור לקצינים.

תכנית מנדל למנהיגות חינוכית בצה"ל נוסדה בשיתוף עם חיל החינוך והנוער בשנת 2005. אורכה של התכנית שנת לימודים אחת, ונדונים בה נושאים כמו: מטרות החינוך, אתגרים חינוכיים בצה״ל ובחברה הישראלית, חינוך לערכים ודגמי מנהיגות חינוכית. מנהלת התכנית היא ד"ר חוה שיין.

"כלי העבודה במכון, לעומת כלי עבודה שרגילים לחשוב עליהם, הם סימן השאלה וסימן הקריאה. אם נצליח לעזור לכם לחדד ולנסח שאלות מועילות שיסייעו לכם לאסוף גם סימני קריאה, דיינו", אמר מנהל מכון מנדל למנהיגות וסגן נשיא קרן מנדל-ישראל, ד"ר אלי גוטליב, בדברי הברכה שלו לרגל פתיחת התכנית. "המכון הוא בית לשאלות ולחשיבה – שאלות חשובות מאין כמותן".​​

​​