חדשות ואירועים

מכון מנדל למנהיגות מברך את פרופ' סם ויינברג

מכון מנדל למנהיגות מברך את פרופ' סם ויינברג, חבר הוועדה האקדמית המייעצת של המכון וחבר סגל אורח בו, על בחירתו לאקדמיה האמריקנית הלאומית לחינוך

פרופ' ויינברג, חבר סגל אורח במכון מנדל, נבחר לאקדמיה הלאומית לחינוך

מכון מנדל למנהיגות מברך את פרופ' סם ויינברג, חבר הוועדה האקדמית המייעצת של המכון וחבר סגל אורח בו, על בחירתו לאקדמיה האמריקנית הלאומית לחינוך.

האקדמיה הלאומית לחינוך מקדמת מחקר איכותי בחינוך ואת השימוש בו בגיבוש מדיניות וביישומה. באקדמיה חברים אנשי אקדמיה אמריקנים וזרים, והם נבחרים על בסיס איכות מחקריהם בתחום החינוך. מאז ייסודה ב-1965 עורכים חברי האקדמיה, בשיתוף עם חוקרים אחרים, מחקרים העוסקים בנושאים מרכזיים בחינוך. כמו כן, האקדמיה נותנת חסות לתכניות עמיתים לפיתוח מקצועי, התורמות להכשרת הדור הבא של החוקרים.

פרופ' ויינברג, אחד מ-16 חוקרים מעולים שנבחרו לאקדמיה השנה, הוא בעל הקתדרה לחינוך על שם מרגרט ג'אק באוניברסיטת סטנפורד. ויינברג, שהחל את דרכו כמורה להיסטוריה, הוא פסיכולוג חינוכי ואחד המומחים המובילים בעולם בתחום הלימוד וההוראה של היסטוריה. מחקריו מתמקדים בטבעה ובהתפתחותה של החשיבה ההיסטורית, בצורות חדשות של הערכה בחינוך, בפער שבין מחקר אקדמי ובין מה שמגיע בפועל לאנשי השטח, ובכלים טכנולוגיים שעשויים לגשר על פער זה. ספרו 
Historical Thinking and Other Unnatural Acts: Charting the Future of Teaching the Past זכה בפרס נאס של איגוד האוניברסיטאות בארצות הברית לשנת 2001 כספר התורם ביותר "לשיפור החינוך הליברלי ולהבנה של מדעי הרוח".

פרופ' סם וינברג