חדשות ואירועים

מרדכי ניסן ז"ל (2017-1934)

קהילת מנדל אבלה על מות מורנו, מרדכי ניסן ז"ל

מרדכי​ ניסן (תרצ"ד – תשע"ז) היה פרופסור אמריטוס לחינוך ולפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים. הוא הובא למנוחת עולמים שלשום, יום שישי, כ"א בשבט.
 
פרופ' ניסן היה ממייסדי מכון מנדל בירושלים ומעמודי התווך שלו כל השנים. בין השאר היה ממייסדי תכנית עמיתי ירושלים, כיהן כמנהל בית הספר למנהיגות חינוכית, כמנהל אקדמי של מכון מנדל ושל קרן מנדל – ישראל והיה חבר בוועדות מרכזיות בהם. הוא ייסד את תכנית מנדל לפיתוח מנהיגות חינוכית בצה"ל, את תכנית מנדל למנהיגות חינוכית בתנועות הנוער, את תכנית מנדל לחוקרים צעירים בחינוך ואת תכנית מנדל לדוקטורנטים מצטיינים בחינוך – ועמד בראשן.

כן עמד בראש בית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית בירושלים, כיהן במועצה להשכלה גבוהה והיה חבר בוועדות ציבוריות ובמערכות של כתבי-עת מדעיים, ועוד.

פרופ' ניסן, תלמידו המובהק של פרופ' לורנס קולברג באוניברסיטת שיקגו, פרסם עשרות מאמרים וחיבר פרקים רבים בספרות המקצועית בפסיכולוגיה התפתחותית וחינוכית.
 
הוא היה חוקר באוניברסיטאות הרווארד, אוקספורד, סטנפורד ומלבורן, במכון מקס פלנק להתפתחות האדם בברלין, במכון מקס פלנק לפסיכולוגיה במינכן ובמכון קרנגי בפאלו אלטו.
ספרו האחרון, בהוצאה משותפת של קרן מנדל וכתר, עוסק בזהות מוסרית.​

תלמידיו ועמיתיו משתתפים בצער משפחתו.


 

ערב לזכרו של פרופ' מרדכי ניסן​