חדשות ואירועים

"לאן מכאן?" – הכשרת מורים מתווׇה דרך

כנס אסטרטגי בהובלת בוגרי תוכנית מנדל למנהיגות באקדמיה בהכשרה להוראה עסק בשאלה "כיצד הכשרת המורים יכולה לעצב מערכת חינוך טובה יותר?" קראו את אסופת המאמרים

​מכון מנדל למנהיגות אירח כנס אסטרטגי בהובלת בוגרי מחזור ב' של תוכנית מנדל למנהיגות באקדמיה בהכשרה להוראה. בתקופה רבת אתגרים ומתחים, המפגש ביקש לעסוק בשאלה "כיצד הכשרת המורים יכולה לעצב מערכת חינוך טובה יותר?"

במפגש נכחו כ-100 משתתפים מתפקידים מגוונים – נשיאי מכללות להוראה, נציגים בכירים ממשרד החינוך ומהמועצה להשכלה גבוהה, חברי סגל אקדמי באוניברסיטאות ובמכללות, מפקחים, מנהלי בתי ספר, מורות ומורים. המפגש התקיים בנוכחות נשיא קרן מנדל פרופסור יהודה ריינהרץ, מנכ"ל קרן מנדל-ישראל משה ויגדור ומנהלת מכון מנדל למנהיגות יעל הס.

ארבעה פאנליסטים באולם בית קרן מנדלפאנל "מבטים מצטלבים בהכשרת הדור הבא". מימין לשמאל: מרב בטיטו, אל"מ סמואל בומנדיל, אדר' ליאת בריקס אתגר וד"ר דרור דולפין (צילום: דני צחורי)


הכנס סיכם תהליך מרתק שראשיתו באי-נחת והמשכו בחשיבה ובתכנון, ביוזמה ובמעשה – בשדה הכשרת המורים. הכנס שילב עמדה מחקרית ומעשית ובחן את מקומה של הכשרת המורים ואת יכולתה להוביל שינוי בשדה החינוך, תוך התבוננות ממוקדת בתפקיד המנהיגות ובהקשר של התקופה הנוכחית על אתגריה הרבים.

עבור בוגרי התוכנית, הכנס היה הזדמנות לא רק לשתף את השדה בניסיון העשיר שצברו בתוכנית, אלא גם להציע קריאה לפעולה ופתח להמשך עבודה משותפת.


בוגרים מציגים פוסטרים בחדר לימוד הצגת פוסטרים (צילום: דני צחורי)


לאחר פתיחה באודיטוריום של בית הקרן בירושלים, עברו המשתתפים בין החדרים השונים שבהם הציגו הבוגרים בפוסטרים את מאמריהם. כל מיזם – המתרחש במכללה להוראה או באוניברסיטה – הוצג לאורחים, ואלה הוזמנו לבקר, לשאול, להציע ולהתחבר.

אחר כך ירדו כולם לחצר, וסביב שולחנות עגולים קיימו דיון ערני חוצה מגזרים ומומחיויות סביב סוגיות היסוד בהכשרת מורים. הם שאלו: אילו שאלות עדיין לא שאלנו? אילו פעולות חדשות עדיין לא עשינו? מה אסור שישתנה –​ בהכשרה להוראה ובאופן שבו היא לוקחת חלק בעיצוב מערכת החינוך?


משתתפים יושבים סביב שולחן עגולדיון בשולחן עגול (צילום: דני צחורי)


הכנס התקיים והתאפשר בזכות אסופת המאמרים של בוגרי מחזור ב' של תוכנית מנדל למנהיגות באקדמיה בהכשרה להוראה. האסופה משקפת את תפיסת העולם של התוכנית ומציגה תיעוד וניתוח של המיזמים שהובילו העמיתים במוסדות שלהם, במהלך התוכנית ואחריה. אנו מזמינים אתכם לקרוא את הספר בתקווה שהוא יחבר אתכם למחקר לעשייה, ולשינויים המוצעים שכבר החלו להתרחש במוסדות השונים.

לקריאת אסופת המאמרים לחצו כאן >>

הכריכה הקדמית של הספר

הכריכה הקדמית של הספר
"לאן מכאן? הכשרת מורים מתווׇה​ דרך"
לקריאת אסופת המאמרים לחצו כאן >>