חדשות ואירועים

עמיתי תכנית הדוקטורנטים הציגו בכנס AERA

העמיתים הציגו את מחקריהם בכנס השנתי של האיגוד האמריקני למחקר בחינוך שנערך בשיקגו ונפגשו עם שניים מגדולי חוקרי החינוך בעולם

עמיתי תכנית מנדל לדוקטורנטים מצטיינים בחינוך השתתפו גם השנה בכנס השנתי של האיגוד האמריקאי למחקר בחינוך (AERA) שנערך בשיקגו במחצית השנייה של חודש אפריל. בכנס, שכותרתו הייתה "לעבר הצדק: תרבות, שפה ומורשת במחקר ובפרקטיקה בחינוך" נכחו כ-14,000 משתתפים.

בכנס הציגו את מחקריהם שניים מעמיתי תכנית הדוקטורנטים. יוליה ליפשיץ-ברזילר הציגה חלקים מעבודת הדוקטורט שלה, העוסקת בדרכי ההתמודדות עם הקושי לקבל החלטות בבחירת מקצוע, ואלי וינוקור הציג את מאמרו "התרומה של חינוך פרו-חברתי להתפתחות של מודעות אקולוגית ובת-קיימא בקרב תלמידים".

לצד ההשתתפות באירועי הכנס זכו העמיתים להשתתף במפגשים ייחודיים עם שניים מגדולי החוקרים בתחום החינוך בעולם: פרופ' דיוויד הנסן מאוניברסיטת קולומביה, העוסק בפילוסופיה של החינוך, ופרופ' ג'יימס בנקס, מנהל המרכז לחינוך רב-תרבותי באוניברסיטת וושינגטון בסיאטל. העמיתים דנו עם השניים בתפיסתם החינוכית ובמגמות העתידיות של המחקר בחינוך.

בזמן הכנס ערכה קרן מנדל סעודת שבת חגיגית ובה נכחו עמיתי תכנית הדוקטורנטים וכן בוגרים, אנשי סגל, יועצים וחברי סגל אורחים שהשתתפו בכנס. ד"ר אלי גוטליב, מנהל מכון מנדל למנהיגות וסגן נשיא קרן מנדל-ישראל בירך את הנוכחים על עשייתם המשותפת עם המכון למען הידוק הקשרים שבין מחקר למעשה בחינוך הישראלי.