חדשות ואירועים

איך היית מעצב מחדש את בתי הספר לחינוך?

במפגש שנערך במכון מנדל למנהיגות בהשתתפות פרופ' מייקל פוייר ופרופ' לי שולמן דנו חוקרים ואנשי מעשה בכירים מתחום החינוך בשאלת תפקידו של בית הספר לחינוך במאה ה-21 והתאמתו לאתגרים של ימינו

במפגש שנערך במכון מנדל למנהיגות דנו חוקרים ואנשי מעשה בכירים מתחום החינוך בשאלת תפקידו של בית הספר לחינוך במאה ה-21.

"יש כיום הסכמה גורפת שההשקעה בחינוך היא ההשקעה היעילה ביותר לשיפור איכות החיים" אמר פרופ' מייקל פוייר, נשיא האקדמיה הלאומית לחינוך בארה״ב ודיקן בית הספר לחינוך באוניברסיטת ג'ורג' ושינגטון, "אך בשל הישגים בינוניים של תלמידים אמריקנים במבחנים בינלאומיים, ההשכלה הגבוהה בכלל ובתי הספר למורים בפרט נמצאים במצוקה גדולה. השתלטות של צורות חשיבה מעולם העסקים הולידו כותרות כמו 'בתי הספר להכשרת מורים אינם הפתרון, אלא הבעיה'".

"יש כיום הסכמה גורפת שההשקעה בחינוך היא ההשקעה היעילה ביותר לשיפור איכות החיים," אמר פרופ' מייקל פוייר 

לדברי פוייר, רבים מעלים את השאלה האם מקומם של בתי הספר לחינוך הוא באוניברסיטאות. לטענתו, התשובה חיובית, משום שרק באוניברסיטאות יכולים המורים לעתיד להיחשף לגיוון אינטלקטואלי ולרעיונות. "האוניברסיטה היא הסביבה הנכונה, שחושפת אדם לידע, ומאלצת אותו לבחון כל הזמן את השקפתו ואת דעותיו".

"נניח שהייתם מקבלים עכשיו סכום דמיוני של 20 מיליארד שקלים, 
כדי לעצב מחדש, מאפס, מערך בתי הספר לחינוך ומכללות המורים שיתן מענה הולם לכל האתגרים בימינו. מה הייתם עושים, ומדוע?" שאל פרופ' לי שולמן מאוניברסיטת סטנפורד, לשעבר נשיא קרן קרנגי לקידום ההוראה. "אלה שאלות חשובות מאוד, והן דורשות דיון בפורום קבוע. על מנהלי בתי הספר לחינוך באוניברסיטאות לדבר זה עם זה ולעבוד ביחד, במקום במקביל, כדי לנתב את המרץ שלהם באופן שיביא לשיפור ההוראה והלמידה".

במפגש, שנערך ב-18 בנובמבר 2014, השתתפו כ-40 אנשי מחקר ומעשה בחינוך, ובהם ראשי בתי ספר לחינוך, חברי סגל, עמיתים ובוגרים של מכון מנדל למנהיגות.