חדשות ואירועים

השקת ספרו של יאיר כספי במכון מנדל למנהיגות

ביום שני, כ"ו בתשרי תשע"ד, 30 בספטמבר 2013, נערך במכון מנדל למנהיגות אירוע לכבוד צאתו לאור של ספרו של יאיר כספי ניסיון. כספי הוא מייסד מרכז "פסיכולוגיה ביהדות" ומחבר רב המכר "לדרוש אלוהים".

באירוע נשאו דברים ד"ר דניאל מרום, ראש תחום פיתוח פדגוגיה והנחיה במכון מנדל. ד"ר מרום אמר: "באמצעות הספר, יאיר מאפשר לנו לעבור מגעגועי ותיקוני יחידים אל המישור הקהילתי-חברתי באמצעות החינוך, לבנות על אוסף האנשים העוסקים ב'אני' אל עבר הקהילה והחברה שיכולות לעסוק בהבראת ה'אנחנו', ובכך להתחיל למלא בהשראת תפיסתו את החלל בתורה הישראלית-יהודית הדורשת את אלוהים, תוך התפרקות מאליליה".

בהרצאה שנשא, תורת הנפש של ספרי היהודים, דיבר ד"ר כספי על מקור החזון, על ראשית היצירה האנושית. לדבריו, משהחל האדם לראות את העולם כיצירה, היה ביכולתו להצטרף לתהליך היצירה.

על הרצאתו של כספי הגיבו ארבעה: רני בלייר, מחזאי, יוצר טלוויזיה ומורה לדרמה סיפר על המסע שלו בין החילוניות לבין "לדרוש אלוהים" בעקבות היכרותו עם כתבי הרמב"ם. בלייר קרא קטע מספרו הקודם של כספי וסיפר כיצד ספריו של כספי השפיעו על יצירתו הטלוויזיונית. יואב שורק, עיתונאי, דיבר על האתגר של בניית היהדות מחדש, וקרא קטע מספרו הקודם של כספי. רינה כורש, מאמנת הלומדת אצל יאיר כספי, דיברה על החיבור בין האקדמיה ובין העולם הרוחני-קבלי-חסידי הבא לידי ביטוי בעבודתה כמאמנת, וסיפרה כיצד הלימוד עם יאיר העניק לה את ה "רשות" לטפל באמצעות השיטה שיצרה. רחל אטון, מלווה רוחנית ומטפלת בגישה המשפחתית, המלווה אנשים המתמודדים על מחלות ואובדן, ציינה את הגישה העולה מספריו של כספי, "המזמינה כל אדם באשר הוא לעבודה רוחנית משמעותית".

​​