חדשות ואירועים

פתיחת השנה בתכניות מנדל לפיתוח מנהיגות בקהילה החרדית

​​​לקראת פתיחת שנת תשע"ז יצא לדרך מחזור ד' בתכנית מנדל לפיתוח מנהיגות בקהילה החרדית – מחזור של נשים מנהיגות המתחילות מסע של שנתיים. הקבוצה החדשה מונה 17 נשים המייצגות את כל מגוון תת-הזרמים של הקהילה החרדית: חסידות וליטאיות, בנות עדות המזרח ויוצאות אשכנז, חוזרות בתשובה וחרדיות מלידה. בקבוצה החדשה נשים בעלות ניסיון מקצועי עשיר ופורץ דרך בתחומי החינוך, התעסוקה, התקשורת, המשפט, הבריאות והרווחה.

"אני שמח, מתרגש, לקבל למכון עוד קבוצה מגוונת של נשים מנהיגות, מהעסוקות בישראל – תעסוקה, עשייה קהילתית, משפחה – המתמסרות ללימוד, לחשיבה ולתכנון מהלכים חברתיים וחינוכיים חשובים מאין כמותם לעתידה של הקהילה החרדית ולחברה הישראלית כולה", בירך ד"ר אלי גוטליב, מנהל מכון מנדל למנהיגות וסגן נשיא קרן מנדל-ישראל, את העמיתות החדשות. את הרצאת הפתיחה נשא ד"ר מאיר בוזגלו, מרצה לפילוסופיה באוניברסיטה העברית, ובה סקר כמה מתכונותיו של מנהיג, בהן התביעה הבלתי פוסקת לבחון ולחדד את חזונו, ולשנותו על-פי המציאות.

20 העמיתים הגברים של מחזור ג' בתכנית המנהיגות בקהילה החרדית פתחו, שבוע לפני כן, את שנת הלימודים השנייה במרכז הגמילה "רטורנו" שבגבעת שמש. כל אחד מהם, בפני עצמו ועם חבריו לתכנית, יוצא אל דרך שבסופה פרויקט הסיום. העמיתים מעידים שהמסע מנקודה זו נראה מפרך וארוך, אך לאחר פגישות אישיות עם המנחים הם למדו כי גם מסע בן אלף מילין מתחיל בצעד אחד קטן.

​​פתיחת השנה בתכניות מנדל לפיתוח מנהיגות בקהילה החרדית