סגל, צוות וסגל אורח

מנהלים

ד"ר אלי גוטליב

מנהל מכון מנדל למנהיגות

ד"ר אלי גוטליב, פסיכולוג קוגניטיבי, מנהל את מכון מנדל למנהיגות משנת 2007. בעבר ניהל במכון את תכנית עמיתי ירושלים וכן את בית הספר למנהיגות חינוכית. אלי נולד באנגליה, השלים את לימודיו לתואר ראשון ושני באוניברסיטת קיימברידג' ושימש המזכיר הארצי של תנועת בני עקיבא בבריטניה. הוא כתב את עבודת הדוקטור שלו באוניברסיטה העברית על חשיבה דתית, ובאותו זמן עבד בשורה של תפקידים במוסדות להכשרת מנהיגות לחינוך הבלתי פורמלי ולחיזוק הקשר בין יהדות ישראל ליהדות התפוצות. אלי כותב ומלמד על הקשרים בין קוגניציה, זהות ותרבות, וכן על ההשלכות של קשרים אלה על חינוך ומנהיגות. בתקופת ניהולו זכה מכון מנדל במקום השנים-עשר ברשימת מאה הגופים המשפיעים ביותר של עיתון דה-מרקר.


מיקי נבו

מנהל תכנית מנדל למנהיגות נוער

מיקי נבו, איש חינוך ויזם חברתי, מנהל במכון מנדל למנהיגות את התכנית למנהיגות נוער. בעל ניסיון של יותר מעשרים שנה בהקמת ארגונים חברתיים וחינוכיים ובניהולם. הוא ניהל את בית הספר העל-יסודי משגב והקים וניהל את פעילות החינוך של ארגון IVN ביישובי הפריפריה החברתית בצפון הארץ. כמו כן הוא הקים את מרכז מעשה, הפועל לקידום מוֹבּיליוּת חברתית-כלכלית באמצעות מסגרות התנדבות לצעירים ישראלים, רובם מן הפריפריה החברתית, וניהל אותו במשך תשע שנים. על פעילות המרכז זכה בפרס כנס שדרות, בפרס יושב ראש הכנסת לאיכות חיים ובתואר דוקטור לשם כבוד מטעם אוניברסיטת תל אביב. עם סיום תקופת ניהולו כיהן מיקי בתפקיד סמנכ"ל בכיר למחקר, פיתוח ויזמות בקרן רש"י. השכלתו האקדמית של מיקי כוללת תואר ראשון במדעי המחשב ותואר שני בנירוביולוגיה – שניהם מהאוניברסיטה העברית בירושלים. בוגר מחזור ד' של בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית.


נעמי פרל

מנהלת תכניות מנדל לפיתוח מנהיגות בקהילה החרדית

נעמי פרל, מורה למוזיקה ומפתחת תכניות לימוד במוזיקה ובמנהיגות, מנהלת במכון מנדל למנהיגות את התכניות לפיתוח מנהיגות בקהילה החרדית. היא הקימה את תכנית "שלוחי ציבור" באוניברסיטה העברית בירושלים ואת התכנית האקדמית למוזיקאיות ולמורות למוזיקה "רון שולמית" במכללת לוינסקי בתל אביב. בעבר שימשה מנהלת חינוכית של עמותת סולם, המפעילה גני תצפית ובתי ספר לחינוך מיוחד, ומדריכה פדגוגית ומפתחת תכניות לימודים במוזיקה לגיל הרך ולחטיבת הביניים. נוסף על כך ייסדה מגמות למוזיקה בשישה בתי ספר תיכון חרדיים ונמנתה עם צוות ההקמה והניהול של הקונסרבטוריון לבנות חרדיות "רון שולמית". נעמי היא בוגרת סמינר בית יעקב למורות בירושלים ובעלת תואר שני בחינוך מוזיקלי ממכללת לוינסקי בתל אביב. כיום היא תלמידת דוקטורט בחוג לסוציולוגיה של החינוך באוניברסיטה העברית. בוגרת מחזור ט"ז של בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית.


מישאל ציון

מנהל תכנית מנדל למנהיגות בתרבות יהודית

הרב מישאל ציון הוא מחנך קהילתי ורב של תכנית ״עמיתי ברונפמן״ – תכנית מנהיגות לצעירים יהודים מצטיינים בישראל ובצפון אמריקה. הוא ואביו, נעם ציון, חיברו את הספר "הלילה הזה: הגדה ישראלית". למישאל תואר ראשון בסוציולוגיה ובמחשבת ישראל מהאוניברסיטה העברית והסמכה לרבנות מישיבת "חובבי תורה" האורתודוקסית בניו יורק. בעבר היה חבר סגל במכון שלום הרטמן בירושלים ובמרכז סקירבול ללימודי יהדות בניו יורק, ושימש חוקר אורח בבית הספר למשפטים של אוניברסיטת ניו יורק (NYU).​


ד"ר חוה שיין

מנהלת תכניות מנדל למנהיגות חינוכית בצה"ל ופרויקטים מיוחדים

ד"ר חוה שיין, מומחית להוראה ולמידה, מנהלת במכון מנדל למנהיגות את תכניות צה"ל ופרויקטים נוספים. בעבר שימשה במכון מנהלת שותפה בתכנית לדוקטורנטים מצטיינים בחינוך וחברת סגל בתכניות השונות. יש לה יותר מעשרים שנות ניסיון בהוראה ובפיתוח תכניות לימודים במסגרות חינוך פורמליות ובלתי פורמליות, כגון מכון ברנקו-וייס לקידום יכולות למידה ובתיכון המסורתי בירושלים. היא למדה היסטוריה ופילוסופיה באוניברסיטה העברית, ושם כתבה את עבודת הדוקטור שלה על הוראת היסטוריה, בשיתוף קבוצת מחקר מאוניברסיטת סטנפורד. חוה מלמדת על קשרים בין פדגוגיה, זהות ותרבות וכן על מנהיגות חינוכית. היא נבחרה למרצה מצטיינת באוניברסיטה העברית על עבודתה בהכשרת מורים במדעי הרוח.


סגל

ד"ר אימן אגבאריה

חבר סגל

ד״ר אימן אגבאריה הוא חוקר, משורר, מחזאי ופעיל חברתי. הוא מכהן כמרצה בכיר בחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך באוניברסיטת חיפה. בשנת 2016 שימש חוקר אורח במרכז לחקר החינוך האסלאמי במכון לחינוך באוניברסיטת לונדון ובמוסד ללימודי אסלאם באוניברסיטת וינה. הוא השלים שני תארים שניים: תואר בפיתוח בינלאומי ושינוי חברתי מאוניברסיטת קלארק בארה"ב ותואר בקרימינולוגיה מהאוניברסיטה העברית בירושלים. נוסף על כך לאימן תואר שלישי כפול מהאוניברסיטה של מדינת פנסילבניה בלימודי מדיניות ותאוריה בחינוך ובלימודי חינוך בינלאומי והשוואתי. את לימודי הפוסט-דוקטורט השלים באוניברסיטת קיימברידג׳ בבריטניה. תחומי התמחותו הם סוגיות של מדיניות ופדגוגיה בחינוך לאזרחות, בחינוך אסלאמי ובהכשרת מורים בקרב מיעוטים דתיים ואתניים. בעבר מילא תפקידים בכירים בחברה למתנ"סים, בארגון שתי"ל, במכללה האקדמית בית ברל, בוועדת המעקב לענייני חינוך ערבי ובמרכז דיראסאת למשפט ומדיניות. שיריו הופיעו באנתולוגיות רבות ובשפות שונות, וארבעה מחזות שלו הועלו על הבמה.


ד"ר מיכל אלטבאואר-רודניק

חברת סגל

ד"ר מיכל אלטבאואר-רודניק היא היסטוריונית, ולה ניסיון של עשרים שנה בהוראה ובחינוך. בחמש-עשרה השנים האחרונות היא מרצה לחשיבה היסטורית ולתרבות המערב במכינה האוניברסיטאית של האוניברסיטה העברית בירושלים. במשך השנים זכתה במלגת יד הנדיב של קרן רוטשילד, בפרס פולונסקי ובמלגות ובפרסים רבים נוספים על חיבוריה על אודות ההיסטוריה של הרפואה, ההיסטוריה של הרגשות ופתולוגיזציה של אהבה. מיכל ערכה את המחקרים האלה במשך כמה שנים בתור עמיתת מחקר, בין היתר במכון סכוליון למחקר רב-תחומי במדעי היהדות ובמכון ללימודים מתקדמים של האוניברסיטה העברית בירושלים.


ד"ר נעה אפלויג

חברת סגל

ד"ר נעה אפלויג היא אנתרופולוגית וחוקרת בתחום הזהות והחינוך. היא השלימה לימודים לתואר ראשון, שני ושלישי במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה של האוניברסיטה העברית והוסמכה במכון להכשרת מנחי קבוצות. מחקרה עוסק בקשר שבין זהות אתנית למוטיבציה לרכוש השכלה גבוהה, כאשר התרבות הילידית באמריקה משמשת לה מקרה בוחן. כיום היא מרצה במחלקה למדעי ההתנהגות ואחראית להכשרת סטודנטים ביחידה למעורבות חברתית במרכז האקדמי רופין. נוסף על כך נעה מלווה ומכשירה אנשי סגל במסגרות אקדמיות כגון "נוער שוחר מדע" באוניברסיטת תל אביב ומכון ון ליר, לאחר שרכשה ניסיון רב בתחום בתור המקימה והמנהלת של יחידת הסדנאות לשיפור איכות ההוראה באוניברסיטה העברית. במשך השנים נבחרה כמה פעמים למרצה מצטיינת במוסדות להשכלה גבוהה שבהם לימדה.


ד"ר ירון גירש

חבר סגל

ד"ר ירון גירש הוא סוציולוג וחוקר בתחומי חינוך ובני נוער. הוא סיים בהצטיינות יתרה לימודים לתואר מוסמך בסוציולוגיה של החינוך, והוא בעל תואר שלישי מהמחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטה העברית. עבודת הדוקטורט שלו עוסקת בתפישות הגבורה בקרב בני נוער בישראל. החל בשנת הלימודים תשע"ח הוא ישמש כראש החוג לחינוך בלתי פורמאלי במכללה האקדמית ע"ש דוד ילין. הוא מלמד סוציולוגיה ופילוסופיה של החינוך באוניברסיטה העברית, ונבחר למרצה מצטיין פעמים רבות. על הישגיו בלימודים הוענקו לו מלגת הנשיא, פרס פולונסקי, המלגה על שם לוי אשכול ופרס הרקטור לתואר מוסמך.


ד"ר עמוס ישראל-פליסהואור

חבר סגל

ד"ר עמוס ישראל-פליסהואור הוא חוקר משפט ופסיכולוגיה. בעל ניסיון של שנים רבות של עבודה בחינוך, רובה במסגרות לא פורמליות: תנועת בני עקיבא, הקליניקה המשפטית "משפט רחוב", פרויקט "הזמנה לאוניברסיטה" ומחלקת החינוך של מרכזי הסיוע לנפגעי ולנפגעות תקיפה מינית. עמוס הוא בוגר לימודים מתקדמים לתואר שני בפסיכולוגיה חברתית ולתואר דוקטור במשפטים, ועובד בתור מרצה למשפט ולפסיכולוגיה בשורה של מוסדות השכלה גבוהה. במאמרים פרי עטו ובהרצאותיו הוא עוסק בין השאר בסוגיות עכשוויות מנקודת מבט הלכתית ובמקומו של המשפט העברי בעולם המודרני. הוא היה שותף בהקמת קו הסיוע לגברים ולנערים חרדים ודתיים נפגעי תקיפה מינית, וכיום משמש חבר הנהלה בוועד הציבורי נגד עינויים בישראל ומכהן בתפקיד יושב ראש שותף של האיגוד הבינלאומי למשפט עברי.


אבי כצמן

חבר סגל

אבי כצמן הוא מבקר תרבות, עיתונאי ועורך ספרים. הוא לימד במוסדות להשכלה גבוהה ברחבי הארץ וערך ספרי עיון רבים, בהם סדרת הספרים "מראי מקום", העוסקת בחינוך ובזהות יהודית וישראלית, פרי שיתוף פעולה בין קרן מנדל לכתר ספרים.


ד"ר אלי פיטקובסקי

חבר סגל

ד"ר אלי פיטקובסקי הוא פילוסוף ומרצה לפילוסופיה במכללת תל-חי ובמכינה הקדם-צבאית במיצר. הוא צבר ניסיון של יותר מעשר שנים בהוראה במוסדות להשכלה גבוהה, ואף לימד פילוסופיה לילדים בבתי ספר יסודיים ועל-יסודיים. בתחומו הוא עוסק בעיקר באונטולוגיה, אך גם בפילוסופיה של הייצוג, באפיסטמולוגיה ובאתיקה. את עבודת הדוקטור שלו כתב באוניברסיטה העברית על טיבן של שאלות פילוסופיות על טבעה היסודי של ההוויה. נוסף על כך עסק בספרות, וקובץ סיפורים פרי עטו זכה במקום הראשון בתחרות על שם הרי הרשון לספרות יפה. בתקופת לימודיו זכה אף בפרס יעל כהן לדוקטורנטים מצטיינים ובמלגת הנשיא.


ד"ר רות קלדרון

חברת סגל

ד"ר רות קלדרון, חברת כנסת וסגנית יושב ראש הכנסת לשעבר מטעם מפלגת "יש עתיד", היא אשת חינוך וחוקרת תלמוד. בין שאר פעילויותיה למען קידום תרבות עברית, ישראלית ויהודית השואבת מן המקורות אך נושאת את פניה אל העתיד, ייסדה עם מוטי בראור את בית מדרש אלול והקימה וניהלה את עמותת עלמא ללימוד ולטיפוח תרבות עברית. אחרי שמונה-עשרה שנות ניהול העמותה, מונתה לראש אגף תרבות וחינוך בספרייה הלאומית. את לימודיה לתוארי מוסמך ודוקטור השלימה בחוג לתלמוד של האוניברסיטה העברית. על פועלה זכתה לפרס אבי חי בחינוך יהודי ולתוארי דוקטור לשם כבוד מ-JTS בניו יורק, Hebrew College בבוסטון ו-RRC בפילדלפיה. למדה במכון הרטמן בירושלים. בוגרת המחזור הראשון של בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית.


מיכה שלוי

חבר סגל

מיכה שלוי, יליד ירושלים, הוא מחנך ויזם בתחום החינוך בעל ניסיון של יותר משלושים שנה בניהול, פיקוד והוראה. הוא ניהל את בית הספר הניסויי בירושלים, הקים גרעין נח"ל ראשון לבני נוער נכים, היה ממייסדי עמותת אתגרים לספורט אתגרי ונופש פעיל לבעלי מוגבלויות והפעיל תכניות בבתי ספר לחינוך מיוחד ובכיתות משולבות בכמאה וחמישים כיתות ברחבי הארץ. בחמש-עשרה השנים האחרונות שימש מורה, רכז שטח ומפתח תכניות בכמה מכינות קדם-צבאיות, בפרויקט הרמטכ"ל לטיפוח זהות ישראלית ויהודית ובתכנית חבצלות של אמ"ן באוניברסיטת חיפה. על פעילותו בתחום החינוך זכה בפרס קרן שלם, בפרס יגאל אלון ובפרס אדלר. סיים בהצטיינות לימודי תואר שני בחוג לספרות עברית, יידיש ופולקלור באוניברסיטה העברית בירושלים.


סגל אורח, מנחים ויועצים

ד"ר ליאור אלפרוביץ

מנחה

ד"ר ליאור אלפרוביץ הוא מרצה להיסטוריה של אירופה ושל העם היהודי במאה העשרים ומתמחה בהיסטוריה של השואה. את עיקר השכלתו האקדמית רכש באוניברסיטה העברית בירושלים: בחוגים להיסטוריה, היסטוריה של עם ישראל ויחסים בינלאומיים. את עבודת הדוקטור חיבר במסגרת לימודיו בחוג להיסטוריה, ועיקרה יחסי ישראל-גרמניה והשפעתם על עיצוב הנצחת השואה בישראל בשני העשורים הראשונים לקיום המדינה. את לימודי הפוסט-דוקטורט השלים במרכז סטרוכליץ לחקר השואה וכיום הוא משלים תואר שני נוסף במחשבת ישראל באוניברסיטה העברית. בתקופת לימודיו הוענקו לו מלגת "שלוחי ציבור" לקידום השכלה אקדמית בקרב מנהיגי הקהילה החרדית ומלגת מכון קבנר לחקר ההיסטוריה הגרמנית. זה שנים רבות הוא מרצה להיסטוריה בשורה של מוסדות, ובהם המרכז הבינתחומי, המכון הטכנולוגי חולון (HIT) ובצלאל. ליאור הוא בוגר תכנית מנדל לפיתוח מנהיגות בקהילה החרדית ומלמד בה כיום.


פרופ' רון אבי אסטור

סגל אורח

פרופ' רון אבי אסטור הוא פרופסור לפיתוח חברתי עירוני באוניברסיטת דרום קליפורניה, ובה הוא מלמד בבית הספר לעבודה סוציאלית ובבית הספר לחינוך. מחקרו עוסק בהשפעות הסביבתיות של המשפחה, הקהילה, בית הספר והתרבות על צורות שונות של אלימות בבית הספר. פרופ' אסטור פיתח שיטה למיפוי בתי ספר ולפיקוח מקומי לשם מזעור תופעות האלימות בבתי ספר – שיטה הנמצאת כיום בשימוש בערים רבות בעולם ובכל בתי הספר בישראל. ספרו "אלימות בית ספרית בהקשר: תרבות, שכונה, משפחה, בית ספר ומגדר" (בהוצאת אוניברסיטת אוקספורד, 2005), שנכתב עם עמיתו רמי בנבנישתי מאוניברסיטת בר-אילן, זכה בפרסים רבים. פרופ' אסטור זכה פעמיים בפרס האגודה האמריקנית למחקר חינוכי עבור מחקר מצטיין בפיתוח אנושי, וב-2012 מונה לחבר באגודה. ב-2010 הוא קיבל תואר דוקטור לשם כבוד מה-Hebrew Union College.


אמירה ארליך

מנחה

אמירה ארליך היא אשת חינוך ולה ניסיון של יותר מעשרים שנה בתחום המוזיקה בתור מורה, מפיקה וחוקרת. בין היתר היא שימשה חברה בצוות הארצי של הובלת אגף ניסויים ויזמות במשרד החינוך, מרצה במכללת לוינסקי לחינוך, מורה באולפנת "אמונה" לאמנויות ומורה ורכזת מגמת מוזיקה בישיבת כינור דוד ובתיכון דקל וילנאי. במשך לימודיה השלימה שני תוארי מוסמך בהצטיינות, הראשון בחינוך מוזיקלי במכללת לוינסקי והשני בספרות אנגלית ומוזיקולוגיה באוניברסיטה העברית. בימים אלה היא עמלה על סיום כתיבת הדיסרטציה בנושא מורים למוזיקה כסוכני תרבות במסגרת לימודים לתואר דוקטור בחינוך מוזיקלי באוניברסיטת בוסטון. בפרסומיה היא עוסקת בפילוסופיה, הסוציולוגיה וההיסטוריה של החינוך המוזיקלי ובממשקים שבין מוזיקה, חינוך ומנהיגות.


מנחם בומבך

מנהל פרויקטים בכיר

מנחם בומבך הוא מנהיג קהילתי ויזם חינוכי פעיל בקהילה החרדית. פועלו בתחום החינוך כולל את הקמת התיכון זוכה פרס החינוך הדתי "לציון ברינה" ואת ניהולו, ייסוד המכינה החרדית באוניברסיטה העברית בירושלים וניהול אגף הנוער בביתר עילית. כיום הוא עומד בראש קהילת ברדיצ'ב בעיר ומשמש בה ראש המדרשה החסידית לצעירים שהקים. הוא למד בישיבת אהבת ישראל-ויז'ניץ ובישיבת מיר, והשלים תואר ראשון בחינוך במכללת מורשת יעקב ותואר שני במדיניות ציבורית באוניברסיטה העברית בירושלים. תחומי העניין העיקריים שלו הם חינוך, ניהול מערכות חינוך ודיאלוג בין-תרבותי.


פרופ' סם ויינברג

סגל אורח

פרופ' סם ויינברג הוא פרופסור לחינוך ולהיסטוריה באוניברסיטת סטנפורד וראש תכנית הדוקטורט שלה להוראת היסטוריה. הוא נמנה עם החוקרים המובילים בעולם בסוגיות של למידת היסטוריה והוראתה והנו חלוץ בהנגשת תכניות לימוד בהיסטוריה באמצעות האינטרנט. את תכנית הלימודים שלו "לקרוא כמו היסטוריון" הורידו יותר מ-4 מיליון פעמים, ונעשה בה שימוש ברחבי העולם. בשנים 2010-2007 ייסד את מרכז המידע להוראת ההיסטוריה הלאומית מטעם משרד החינוך האמריקני ועמד בראשו. מחקריו נוגעים לתפר שבין שלושה תחומים: היסטוריה, מדעי הקוגניציה וחינוך. פרופ' ויינברג הוא מחבר הספר "חשיבה היסטורית: קווים לעתיד לימודי העבר". ב-2007 הוענק לו פרס "ויליאם גילברט" מטעם האגודה ההיסטורית האמריקנית, וב-2008 פרס "ג'יימס הארווי רובינסון" עבור המחקר החשוב ביותר על הוראת ההיסטוריה. בשנים 2015-2014 שימש פרופ' ויינברג יושב ראש ועדת הביקורת מטעם המועצה להשכלה גבוהה בישראל, אשר חקרה את יעילותן של שמונה המחלקות והפקולטות האוניברסיטאיות לחינוך בישראל.


ד"ר ניר מיכאלי

סגל אורח

ד"ר ניר מיכאלי, כיום רקטור מכללת אורנים ובעבר יושב ראש המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך, הוא דוקטור למדיניות ולארגון חינוך, בעל ניסיון מעשי של יותר מעשרים שנה בתחום זה. את דרכו המקצועית החל בשדה החינוך הבלתי פורמלי בתור רכז הדרכה ארצי ובתור מזכ"ל תנועת הנוער "המחנות העולים". בהמשך דרכו עבר לעולם החינוך הפורמלי ושימש מחנך ומורה להיסטוריה ולאזרחות בתיכון האזורי גבעת ברנר. את הניסיון שצבר בעבודה במוסדות חינוך משני הסוגים ניתב לעבודתו בשדה הכשרת המורים, תחילה בתור מרצה וסגן מנהל במכון כרם לחינוך הומניסטי-יהודי, ולאחר מכן בכהונתו בתפקיד ראש החוג לחינוך ובתפקיד דיקן פיתוח פדגוגי במכללת סמינר הקיבוצים. פרסומיו עוסקים במדיניות חינוך ובהכשרת מורים, פדגוגיות חדשניות, חינוך פרוגרסיבי, פדגוגיה לא פורמלית וחינוך לדמוקרטיה ולצדק חברתי. ניר הוא בוגר מחזור ט' של בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית.


פרופ' לי שולמן

סגל אורח

פרופ' לי שולמן הוא נשיא אמריטוס של קרן קרנגי לקידום ההוראה, והיה פרופסור לחינוך ופרופסור של כבוד לפסיכולוגיה באוניברסיטת סטנפורד. כמו כן היה פרופסור לפסיכולוגיה חינוכית וחינוך רפואי באוניברסיטת מדינת מישיגן, והיה המנהל-השותף המייסד של המכון לחקר ההוראה באוניברסיטה זו. הוא הנשיא לשעבר של האגודה האמריקנית לחקר החינוך, חבר באקדמיה הלאומית לחינוך, וכיהן הן בתור סגן נשיא והן בתור נשיא של הארגון. ב-2002 נבחר לעמית באקדמיה האמריקנית לאמנויות ומדעים. שולמן חזר זה לא מכבר לאוניברסיטת סטנפורד, ושם הוא עוסק עם תלמידיו בחקר החינוך היהודי. מחקריו וכתיבתו עוסקים בחקר ההוראה ובחינוך מורים, צמיחת הידע בקרב לומדי ההוראה, הערכת ההוראה, חינוך רפואי, הפסיכולוגיה של הוראת המדעים, מתמטיקה ורפואה, הלוגיקה של מחקר חינוכי ואיכות ההוראה בהשכלה הגבוהה.


יובי תשומה-כץ

מנחה

יובי תשומה-כץ היא יזמית ופעילה חברתית, בעלת ניסיון של עשרים שנה בהדרכה ובעבודה קהילתית. היא עבדה בתור רכזת מועדון נוער, מנהלת בית ספר שדה שורק של החברה להגנת הטבע ומפתחת תכנית להכשרת מנהיגים צעירים בקרב נוער בסיכון. בשנת 2005 הייתה ממייסדי עמותת "חברים בטבע – העצמה קהילתית" המקימה גרעינים של יוצאי אתיופיה וישראלים ותיקים בשכונות שבהן ריכוז גדול של יוצאי אתיופיה, כדי לעודד צעירים מצליחים מהקהילה לגור בשכונות שבהן גדלו ולהיות מודל לחיקוי. כחלק מהקמת העמותה, הייתה חברה ומנהלת גרעין ביישוב גדרה במשך שמונה שנים. גם כיום היא ממשיכה להיות פעילה במושבה בתור חברת מועצה, מתנדבת של הגרעין ומדריכת סדנאות בנושאי זהות, חקלאות אורגנית, הורות והנרטיב של הישראלים יוצאי אתיופיה. ליובי תואר ראשון בלימודי ארץ ישראל וחינוך מהשלוחה של אוניברסיטת בר-אילן באשקלון. לאות הוקרה על פעילותה החברתית נבחרה יובי להדליק משואה בטקס יום העצמאות התשע"א, שנערך בסימן "ערבות הדדית". באותה שנה קיבלה את פרס ראש הממשלה ליזמות, וזכתה בפרס מתנאל למנהיגות פורצת דרך.