חינוך וקהילה

קהילה ובית ספר

המפגש השני במסגרת "בימת מנדל" נערך בינואר 2011 בנושא בית הספר וקהילה. המפגש נידן על היחסים בין הקהילה ובין בית הספר ,כמקום מפגש מרכזי של חברים בקהילה, כמוסד שמחנך ומעצב את הדור הבא של חברי הקהילה, וכזירה המקיימת פעילויות בקהילה שהיא ממוקמת בה.


 

במפגש השתתפו שרי החינוך לשעבר, הרב יצחק לוי - כיום מראשי המכון הישראלי לדמוקרטיה והפרופ' יולי תמיר - כיום נשיאת מכללת שנקר, שהציגו את דעותיהם ותובנותיהם באשר לתפקיד בית הספר בקהילה ואת הערכים והדילמות שלהם בנושא זה כאזרחים וכאנשי מקצוע המחויבים לשיפור פני החברה. השרים-לשעבר סיפרו על הצד הקהילתי-חינוכי בהתפתחותם האישית והמקצועית, ועל התמודדותם בו בעשייתם הציבורית, הקשיים שניצבו לפניהם בניסיונם לפתח את תפקידו הקהילתי של בית הספר, איך הם רואים את מצבו היום ומהי הדרך הראויה בעיניהם לשפר זאת.

אנשי חינוך חברי קהילת מנדל סיפרו בהמשך המפגש, אחרי שהתחלק​נו לשתי קבוצות, על התנסותם בפעילותו הקהילתית של בית הספר כפי שחוו אותה בשטח. שמענו את יאיר אלברטון (בוגר מחזור ​י"ז בבית הספר למנהיגות), שלאורך דרכו כמנהל בתי ספר וכמנכ"ל עמותה שקד על טיפוח המעורבות הקהילתית; את לימור ברמן הרמס (עמיתת מחזור י"ט), שכמנהלת בית ספר עם אוכלוסייה מעורבת ביפו זכתה בפרס החינות הארצי; את הרב אריאב יוסט (עמית מחזור י"ט), שעסק כמחנך, כרב, וכראש ישיבה ואולפנה בפית​וח מנהיגות ציבורית; ואת רותי להבי (בוגרת מחזור א'), שהקימה את בית הספר "קשת" לדתיים ולחילוניים וכיום מרכזת את התכנית להכ​שרת מנהלים ​​במכללת דוד ילין.


 
 
 
 

 

 

אירועי בימת מנדל אחרונים

בימת מנדל: להנהיג מן המיעוט

​המפגש נערך במכון מנדל למנהיגות ועסק בשאלות הנוגעות ליחסי מיעוט-רוב: כיצד נוצרות קבוצות מיעוט? מה המשמעות של השתייכות למיעוט? ומה מייחד את פעילותם של מנהיגים בקרב מיעוטים? >>

יצירת שינוי: מרעיון למעשה פוליטי

במפגש השתתפו ח"כ לשעבר יהודה הראל, יוזם ומחוקק חוק הגולן, פנינה תמנו-שטה, ח"כ לשעבר מטעם מפלגת "יש עתיד", מיוזמי התכנית הלאומית לשילוב יוצאי אתיופיה; ודפני ליף ממנהיגי מחאת האוהלים ב-2011 >>

מנהיגות בתרבות: יוצרים במבחן ההשפעה

בבימת מנדל בהשתתפות סיון הר-שפי, אבתסאם מראענה-מנוחין, שמואל עצמון ועודד קוטלר, נערך רב-שיח על מקומם ותפקידם של היוצרים בחברה הישראלית ועל יכולתה של היצירה האמנותית לחולל שינוים חברתיים >>