חינוך וקהילה

חינוך וקהילה

 

8 במאי, 2017

בימת מנדל: להנהיג מן המיעוט

המפגש נערך במכון מנדל למנהיגות ועסק בשאלות הנוגעות ליחסי מיעוט-רוב: כיצד נוצרות קבוצות מיעוט? מה המשמעות של השתייכות למיעוט? ומה מייחד את פעילותם של מנהיגים בקרב מיעוטים? >>

9 בינואר, 2017

יצירת שינוי: מרעיון למעשה פוליטי

במפגש השתתפו ח"כ לשעבר יהודה הראל, יוזם ומחוקק חוק הגולן, פנינה תמנו-שטה, ח"כ לשעבר מטעם מפלגת "יש עתיד", מיוזמי התכנית הלאומית לשילוב יוצאי אתיופיה; ודפני ליף ממנהיגי מחאת האוהלים ב-2011 >>

28 בנובמבר, 2016

מנהיגות בתרבות: יוצרים במבחן ההשפעה

בבימת מנדל בהשתתפות סיון הר-שפי, אבתסאם מראענה-מנוחין, שמואל עצמון ועודד קוטלר, נערך רב-שיח על מקומם ותפקידם של היוצרים בחברה הישראלית ועל יכולתה של היצירה האמנותית לחולל שינוים חברתיים >>

4 במאי, 2015

רשום חתום וסתום

בימת מנדל "רשום חתום וסתום" עסקה בעדויות ובהרהורים על כתיבה בעבודתם של הרופא, הפסיכולוג והמשפטן. היא ביקשה לבחון כיצד באות לידי ביטוי ההזדמנויות והסכנות שבפעולת הכתיבה בהתמודדותם של בעלי מקצוע אלו  >>

25 בדצמבר, 2013

השתלבות יוצאי אתיופיה במערכת החינוך בישראל

הבימה עסקה בשאלה מדוע, על אף המשאבים הרבים שמדינת ישראל השקיעה ומשקיעה בהשתלבותם של תלמידים יוצאי אתיופיה, עדיין קיימים פערים לימודיים ניכרים ביניהם ובין הישגי כלל התלמידים בחינוך העברי >>

31 בדצמבר, 2012

100 ימים בחינוך

בבימה הציגו עמיתי מחזור כ' של בית הספר מסמך ובו המלצות לשר החינוך החדש, שייכנס לתפקידו לאחר הבחירות >>

17 בינואר, 2011

קהילה ובית ספר

הבימה עסקה ביחסים בין הקהילה ובין בית הספר כמקום מפגש מרכזי של חברים בקהילה, כמוסד המחנך ומעצב את הדור הבא של חברי הקהילה, וכזירה המקיימת פעילויות בקהילה שהיא ממוקמת בה >>

15 בנובמבר, 2010

וכשאני לעצמי מה אני

בבימה נדון המושג "בדידות", תפיסתו במקורות בישראל ובעמים, בספרות ובשירה, בהיסטוריה, בפסיכולוגיה ובסוציולוגיה, כל זאת כמבוא לדיון במושג "קהילה" ומשמעויותיו >>